Posted on 16 listopada, 2017
Szybki sprawdzian
Już jakiś czas piszę framework Dynamics. Ilość funkcjonalności się zwiększa, więc trzeba sprawdzić czy to co zostało zaimplementowane do czegoś się przyda. Postanowiłem obsłużyć poruszanie się Pacmana. Jest to jedna z podstawowych funkcji gry dlatego zdecydowałem się zaimplementować ją jako pierwszą.
Potrzebne aby postać mogła się poruszać:
- plansza (Gameboard)
- będzie pilnować kolizji ze ścianami i innymi obiektami
- postać (Pacmana)
- porusza się po planszy – cyklicznie wysyła rozkazy ruchu na kolejne pole
- zmienia kierunek ruchu
- konfiguracja serwisów:
- obsługa rozkazów
- obsługa zdarzeń
- obsługa rozkazów planszy
- obsługa rozkazów postaci
W tym momencie nie muszę się skupiać nad jakością kodu ponieważ jest to tylko testowa implementacja.
Jak to wygląda.
Na filmie w głównym oknie możemy zaobserwować poruszającą się postać, a poniżej w konsoli wysyłane rozkazy i publikowane zdarzenia.
Kod do posta dostępny na GitHubie: Dynamics – Quick test
Na repo nie było nic ciekawego, więc wraz z porzuceniem projektu usunąłem je.